Naked.

Nakenfisbilder från imorse. Menar inte överkroppen först och främst, utan HUVUDET. 

 
Hur länge ska jag behöva drömma om den dagen jag kan gå utan peruk igen?
Kommer den dagen att komma eller kommer jag fortsätta förstöra mig själv?
Jag har dolt mitt huvud sedan 8:an/9:an. Med sjalar i början, och sedan peruk
som jag fick strax innan jag fyllde 16 år. I år fyller jag 29 (!!!) år och det känns
så avlägset. Att kunna vara utan. Jag visar inte upp mina fläckar, jag visar upp 
det som ser normalt ut. Det som ser ut som det ska. Well, kind of, hårfästet
är väl inte helt hundra heller.... det är väldigt befriande att kunna blogga om det
iallafall, så det tänker jag fortsätta med. This light version of mine.

Jag vill klara av det. Jag vill det så gärna. Så jävla jävla gärna. 
Varför får jag ingen hjälp fastän jag bett om det i 14 år?

---> http://en.wikipedia.org/wiki/Trichotillomania <---
  

Postat av: Mia

<3 du är fin!

Svar: Tack Mia...... ♥ : )
Ida

2013-02-22 @ 20:26:30
URL: http://Justmia.blogg.se
Postat av: Patrik

Finast :) Klart att den dagen kommer då du kan gå utan peruk, tror att du är ett stort steg på rätt väg redan genom att kunna blogga om det osv. Trist att du inte fått någon hjälp, men det verkar höra till vanligheterna med det mesta att man inte får hjälp.

Är ju faktiskt ganska mycket tuff frisyr redan där :)

Svar: Man ser inte det värsta.... ju...
Tack så mycket. Ja det var en stor sten som släppte när jag började skriva om det, för ungefär ett år sedan... : )
Ida

2013-02-22 @ 20:38:46
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Bejja

Den dagen KOMMER ATT KOMMA!!! Det är ju det vi har siktet inställt på, alla vi som står bakom dig och hejar!!! Du är så jävla duktig Ida! Vi vet att du klarar det! Du klarar det, du klarar det! Å det VET du oxå!!! Fortsätt bara att bita ihop, det är inte långt kvar nu! <3

Svar: Älskling! Tack fina! Jag är ju inte alls duktig nu, det blir bara värre och värre, fast det syns inte eftersom jag inte tar bilder som visar det.... jag var så duktig förra året, två gånger, men inte alls nu...... så det gör mig så ledsen.'
Ida

2013-02-22 @ 20:38:49
Postat av: Patrik

Även om man inte ser det värsta så ser man det bästa, och det är ju på det bra man ska fokusera.

När pillar du med håret? alltid eller vid speciella tillfällen?

Svar: När peruken är av, typ. Mornar, kvällar när jag tagit av det och gör mig iordning för sängen... innan jag somnar. Ibland omedvetet men också mycket medvetet, tyvärr, jag orkar lixom inte stå emot impulsen.
Ida

2013-02-22 @ 20:49:44
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Bejja

Man får inte glömma att det är lätt att tappa fästet ibland. Men det är då man måste stanna upp och komma ihåg hur bra man är och hur bra man faktiskt mår när man klarar det som känns omöjligt! En bit i taget, glöm inte det! En bit i taget! Annars blir det för mycket! Du vet att jag pepp peppar dig och det finns många andra som gör det oxå även om vi inte hörs hela tiden! Det kanske har gått sämre ett tag! Men det var igår och imorgon är en annan dag! En dag där du vet att det inte är omöjligt och att du KLARAR det! Å vi finns här för att stötta dig hela vägen fram! <3

Svar: Men nu börjar jag ju nästan grina av dina fina ord..... ♥ Tack gumman. Det betyder jättemycket!
Ida

2013-02-22 @ 20:54:45
Postat av: Petra

Finns det inget "enkelt" substitut? Typ en sån där keramikgris som man odlar krasse i, och när det har växt lite så kan du gå och dra loss krassen.

Svar: Hihi, I wish... det är inte bara fingrarna som behöver dra, även fast det är mycket det också, men det är som att jag behöver det I HUVUDET också. Eller, på, rättare sagt. Smärtan är befriande på nåt sätt. Kombinationen av fingrarna och känslan det ger, det är lixom.. det...
Ida

2013-02-22 @ 20:54:53
Postat av: Bejja

Inte grina! Bara känna, att vi finns där! Alltid...

2013-02-22 @ 20:59:12
Postat av: Patrik

..ok hade en väldigt långsökt tanke som kanske fungerar. Skaffa ett par boxhandskar och knyt på dig när du ska sova, titta på tv osv. Väldigt svårt att rycka med dom på...

Svar: Ja lite som i Vänner när Phoebe & Charlie Sheen (som spelade sjöman) har fasttejpade ugnsvantar på händerna för att de inte ska klia på sina vattkoppor... haha. Alltså jag har ju testat med att ha saker på huvudet också. Sjalar alltså. Det skulle jag ju kunna göra men ibland så vill man inte. Man VILL vara jobbig och förstöra. Det är ju det som är beroendet, lixom..
Ida

2013-02-22 @ 21:02:10
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: rebecca

Så jävla vacker & duktig är du! På riktigt! Är så imponerad! <3

2013-02-22 @ 22:42:50
URL: http://rockslampa.blogg.se
Postat av: Petra

Hmmm... mjo jag vet ju känslan ifrån mitt eget destruktiva beteende. Det enda som egentligen hjälper är ju tankens kraft. Och tiden, ju längre tid det går desto mindre pockar det på. Så, fight baby!

Svar: Ja, det blir ju så efter ett tag. Beroendet blir ju mindre kraftigt om man lyckas stå emot den där tiden då allt är som jobbigast. Det är jättesvårt!! Och jag blir så besviken på mig själv att jag aldrig lyckas speciellt länge, fast senast klarade jag ju mig i ett par månader, jag måste ju se det som en vinst också... inte bara som ett misslyckande, att jag inte klarade det längre...
Tack! I will fight : D
Ida

2013-02-22 @ 23:45:19
Postat av: Lilly

Snygging!

Svar: Thank yoou! : D
Ida

2013-02-24 @ 11:32:01
URL: http://darkcourtney.blogg.se/?tmp=613776

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0