Fishy fishy.

Vad mycket jag fick gjort idag. Nej, kanske inte... men jag kom iallafall iväg och handlade!
Fick ett infall att jag skulle laga fisk, och att jag skulle göra mitt livs första fiskgratäng.
Kollade upp ett enkelt recept, mest för att se hur länge den skulle tillagas. Och sen freestylade
jag hejvilt med fisk, potatismos, kräftstjärtar, bladspenat, tomat, creme fraiche (med smak av dill,
vinäger & svartpeppar)
, matlagningsgrädde, och sen kryddade jag med pressad vitlök, fiskbuljong,
örtsalt, salt & peppar. Tadaa. Såsen blev bara lite för lös, men annars var den perfekt. Jättegott!

Bella blev helt crazy så fort jag började tina fisken, så hon har givetvis varit med under hela matlagningen. 
Mjau mjau mjau mjau, och slingrade sig kring mina ben. Och vaktade ugnen. Klart hon fick smaka sen.... : ) 


Jag är supertrött!! Ska nog gå och lägga mig. Det blev ingen lång dag det här inte.... 
 

Postat av: Petra

: )

2013-01-31 @ 08:04:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0