Oh, the lättnad.

Hjärtat stannade nästan när jag upptäckte att det fattades tusentals bilder från de senaste åren.
Letade i mappar och började nästan förstå att jag kanske måste leva med att aldrig få se dem
mer, förutom det som finns publicerat på internet såklart, och tänkte att jag måste spara ner allt
från bloggen och sådär... men sen hittade jag dem!!! En hel mapp med bilder och allt verkar vara
kvar! Det är så otroligt mycket bilder så jag kan inte kolla allt nu, men det måste vara allt! Markerade
allt för att se hur många filer det var i mappen (kunde inte se någon sammanfattning) och det var
32.275 stycken. TRETTIOTVÅTUSENTVÅHUNDRASJUTTIOFEM bilder som jag trodde jag förlorat!
Jag är så evigt evigt tacksam för hjälpen jag fått att rädda dem! Har ett stort sorteringsjobb framför
mig, eftersom allt ligger i samma mapp och de inte har sina gamla namn kvar, utan bara siffror,
och man kan inte se när de är tagna... så nu är det bara att se till att komma ihåg... sen ska det
fan brännas skivor utan dess like, så det här ALDRIG behöver hända igen. 


Känner mig helt utmattad, hahaha, nu måste jag sova. Imorgon har jag tvättid och sen måste jag ner
till Apoteket för att se om de fixat nya sömntabletter till mig. I sure as hell hope so, men man vet ju
aldrig. Speciellt inte över jul, då läkarna tar långledigt, typ oktober till mars.... ^^

  

Postat av: Patrik

Oj, det var måååånga bilder. Tur dom inte försvann då, bilder kan ju vara ovärderliga och helt omöjliga att ersätta.

Svar: Ja precis!! Även fast mycket mycket mycket bara är vanliga vardagsbilder som jag tagit till blogg osv, men att sitta och kolla igenom allt är som att uppleva det igen, det är en dagbok som tar en tillbaka och det känns så fint! Jag är glad att jag fotar mycket och SÅ GLAD att allt är kvar. Blev helt knäckt när jag trodde det var borta.... ♥
Ida

2013-01-04 @ 08:44:48
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Petra

Oh my! 32.000! Tur att de finns kvar och datorn fungerar igen, man känner ju sig lite vilsen utan att kunna slösurfa på fritiden.

Svar: Ja, jag har verkligen känt mig utanför... haha. MASSOR MED BILDER! Underbart att de finns kvar, herreguuuuvd vilket jobb! : P
Ida

2013-01-04 @ 17:21:47

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0