-_-

Tack för alla era fina kommentarer. Det betyder massor.

Har precis kommit hem från jobbet och det är så tomt och sorgset hemma.
Jag ser henne i ögonvrån, fastän det egentligen är en bit tyg som hänger över symaskinen, jag tänker att
"oj, jag måste ta upp den här plastpåsen från golvet", fastän den inte utgör en risk eller en potentiell kissplats
för någon. Jag var på Ica nyss och tänkte att jag kanske borde handla kattmat, fastän jag inte ska mata någon katt.

Allt är fel och tårarna kröp fram bakom ögonlocken innan jag ens kom fram till mitt hus. 
Hela hela hela tiden är det småsaker som får mig att tänka på henne. Och då menar jag inte att de bara
PÅMINNER mig om henne, utan som jag skrev innan, att jag tänker som att hon fortfarande finns. Att jag,
även fast jag vet att hon inte är kvar, förväntar mig ljudet av små kattassar på hallgolvet när jag öppnar
ytterdörren och kliver in, alternativt att hon redan står där med sin lilla mustasch och väntar på mig eftersom
hon hörde när jag tog upp nyckelknippan. Att jag borde flytta på den där lilla lampan som har en sladd som
hon skulle kunna råka snubbla på och riva ner. Att jag borde fixa till överkastet så hon kan ligga där.

Allt sånt. Fastän jag sekunden innan tänkt att det är så tomt utan henne. Det sker per automatik.
Jag undrar hur länge det kommer fortsätta vara så. Hur länge det kommer kännas jobbigt att komma hem
till sitt eget hem, eftersom det helt plötsligt inte känns så "hemma". Det känns inte som det borde.

Men jag försöker tänka lite positivare. Tänker att nu behöver jag inte OROA mig längre. Oroa mig för om hon
inte mår bra, om hon mår sämre än innan, om hon har ont, om hon har det bra när jag inte är hemma hos henne.

Men det känns inte alls positivt ändå, att jag inte behöver oroa mig. Nu har det värsta hänt, det kan väl
inte bli värre? Jag är så splittrad. Jag vet ju att jag tog rätt beslut. Så att hon inte skulle få lida. För hon
mådde inte bra. Hon visade inga tecken på smärta, inte till MIG, men veterinären sa att hon säkert hade ont.
Att hon undanhöll det. Att det inte var några som helst fel på hennes fina lilla katthjärta, men att hennes lungor
inte mådde bra, och när en katt slutar äta och dricka, då har de gett upp... Åh, vad hon var klängig på mig 
när vi var där, hon ville upp i min famn, hon borrade in sitt lilla huvud i mina armveck, hon ville gömma sg.
Jag höll om henne, hela tiden. Jag pussade på henne, hela tiden. Som om INGEN katt någonsin hade varit
lika älskad som hon, och det ville jag visa för henne. 

Jag ville nästan att han skulle ge mig en spruta också, så jag hade fått följa med henne.
Ingenting kändes viktigt längre, mer än hon. Jag tror inte att jag är lika rädd för att dö längre.
Sedan hon slutade andas har jag längat efter henne så jävla mycket att jag lika gärna kan sluta andas själv.
Jag längtar så, efter att få vara med henne igen. Min lilla. Det skrämmer mig nästan.
  

Postat av: S.

<3 <3 <3

2013-06-30 @ 22:26:12
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Maria

Det går inte att trösta, och det spelar ingen roll vad man säger - för som du säger har det värsta redan hänt. Du var klok och stark och gjorde det man måste, som en del inte orkar, och det gör så ont ändå. Så småningom kommer du kunna andas igen. Och rätt vad det är kommer saknaden komma över dig så du glömmer hur man gjorde. Det kommer att gå längre och längre mellan stunderna och du kommer att älska en katt igen. Fast aldrig på samma sätt som du älskade henne, för Bella går inte att ersätta. Men det finns mer liv för dig här och nu, och Bella väntar på dig på andra sidan regnbågsbron. Det får du våga hoppas och tro.

Svar: Tack snälla du för de fina orden. Jag vet att jag får träffa henne igen. <3
Ida

2013-07-01 @ 16:58:00
Postat av: Annakarin

Hej Ida! Jag känner igen mig i det du skriver. För ett år sen fick vi avliva våran älskade hund, min bästa vän.Det kändes som att jag aldrig mera skulle kunna vara glad, att jag aldrig mera skulle vilja gå i skogen. Det värst var att öpnna dörren och ingen stog där och viftade på svansen. Hans grejer står kvar i garderoben, kommer aldrig kunna kasta dom. Jag hittar fortfarnde hans hår på gardiner och plädar.I början var det jättejobbigt men nu får jag ett litet leende på läpparna. Det är så jävla jobbigt Ida. Det känns som man går sönder, man gråter tills man blir helt tom, mardrömmar och kunde inte äta. Men det blir bättre, du kommer snart att känna glädje när du påminns om Bella. Jag läste en dikt som heter regnbågsbron, samma dag som jag kom hem utan min hund. Den har hjlpt mig lite i sorgen. Kram på dig Ida! <3

2013-07-05 @ 17:14:31

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0