Bella ♥

Okej, såhär är läget just nu. Tidigare idag så skrev jag såhär på facebook.
Kopierar rakt av för jag orkar inte skriva igen. Ska bara lägga till lite saker sen.
 
♥   Here we go.

Usch, jag har ingen kraft kvar och jag känner mig helt handlingsförlamad. Jag måste ta beslut jag inte vill ta och jag känner mig hemsk och så jävla ledsen. Vilket är värst, att jag går här och väntar på att kunna göra det, typ skjuter upp det bara för att jag inte orkar, för att jag inbillar mig att det kanske funkar att ha det såhär, eller är det bättre/värre att bara göra det?

Min katt mår inte så bra. Hon visar inga tecken på smärta men hon äter inte så bra och dricker inte så bra och hon kissar på ALLT just nu. Hon fyller snart 15 år och har fått en knöl på magen som växer. Eftersom hon är okastrerad och har ätit p-piller så är det med 99% säkerhet juvertumörer. Ni behöver inte ge mig någon lektion för jag är påläst om det, och eftersom jag "tog över" henne från pappa så fick jag henne just okastrerad och med p-piller, den 13:e december 2007. Då var hon 9 år gammal. Jag vet att jag borde åka med henne till veterinären, men jag VET också att de inte opererar en så gammal katt för det kommer hon bara må sämre av, så jag är så JÄVLA RÄDD att jag åker dit med henne och inte får med mig henne tillbaka hem. Jag är så ledsen och bara gråter hela tiden och jag vågar inte ta det här beslutet. Jag kelar med henne och pussar på henne och hon spinner och hon är det allra finaste jag har, livet kommer aldrig aldrig bli detsamma utan henne. Vem är jag att bestämma om hon ska leva eller inte? Om jag fick bestämma så skulle hon leva precis lika länge som jag och så skulle vi dö tillsammans. Men att gå här och dra ut på det kanske bara är egoistiskt. Men hon visar inga tecken på att hon har ont, hon är precis som vanligt fast bara lite slöare. Men jag blir orolig över maten. 

Jag älskar min Bella så otroligt mycket, jag vet inte vad jag ska göra. Jag är inte tillräckligt stark för att orka det här. Jag kanske inte borde tagit hand om henne från början för jag klarar inte av att hon ska försvinna ifrån mig. Fan. Fan fan fan fan!!

Snälla ni, var inte hårda emot mig. Jag vet att jag borde åka med henne till veterinären. Men jag vill inte komma hem själv. Vill inte komma hem och behöva plocka undan hennes saker. Vill inte se förpackningen med kattsand i hallen som jag inte ens öppnat än. Vill inte diska ur hennes skålar och ställa dem i diskstället och plocka bort underlägget med elefanterna på. Det kommer att vara katthår på en miljon ställen/saker/kläder i flera år efter att hon inte finns längre. Det vet jag. Men hur FAN ska jag klara av det här?! Att aldrig mer få dela kudde med henne i soffan, aldrig mer få borra in huvudet i hennes mjuka päls på magen, att inte bli slickad i håret och på hakan av henne, aldrig mer ha henne liggandes mot min bröstkorg i sängen spinnandes som en liten Bellikopter, aldrig mer bära runt henne på högeraxlen och få små kärleksfulla rivsår. Aldrig mer få världens bästa tröst. Hur FAN ska jag kunna leva utan henne? 

Bella, jag älskar dig, du är det vackraste, det svåraste, det finaste i mitt liv.


♥ ♥ ♥
 
 

Ett tag efter att jag skrivit så ringde jag veterinärmottagningen. Grät i telefonen. Fick en tid för undersökning
imorgon, och sen vet man ju inte vad som händer. Jag är livrädd. För HENNES liv. Har lånat en kattbur av
Bea, och syster Annelie kommer att följa med mig dit. Det känns tryggt. Men samtidigt känner jag mig inte 
trygg alls. Jag är så jävla ledsen. Bella bara spinner och spinner bredvid mig i soffan. Jag köpte räkor för
det är hennes favoritlyxmat, för att göra den här kvällen så fin som möjligt för min älskade lilla Bella. Hon åt
inte så mycket, men hon åt iallafall, kanske tio/femton räkor. Sen lade hon sig platt på golvet och flåsade.
Åh, det gör så ont i mig. Tänk om det är hennes sista kväll. Tänk om hon inte längre finns imorgon vid den här
tiden. Tankarna gör så fruktansvärt ont men jag måste förbereda mig. Jag vet att jag gett henne ett bra liv,
att jag gett henne så otroligt mycket kärlek. Hon har gett mig så otroligt mycket kärlek också och hon är utan
tvekan min bästa vän. Hon som alltid känner när jag är ledsen, hon som alltid trycker sin varma kattkropp
emot mig och ger mig en sån obeskrivlig känsla av villkorslös kärlek. Jag kommer alltid vara din kattmamma,
du kommer alltid vara min kattbebis. Ingen, ingen, ingen kommer NÅGONSIN ta din plats.

Bella, älskade Bella. Inatt vill jag sova med dig. Förlåt att jag inte kan sluta gråta.
Jag vill inte göra dig orolig. Älskade älskade Bella.

                  

Det kanske inte alls är så pass allvarligt som jag tror. Jag kanske visst får med dig hem imorgon.
Men jag vill inte se dig lida och jag skulle aldrig låta dig gå och må dåligt. Ditt bästa kommer först. 
Min bebis.

 ♥ 
 

Postat av: Helen

Sorgligt :(.. Har själv katt och vet inte vad jag skulle göra om han försvann :S. Hoppas iallafall att det går bra! *håller tummarna*

2013-06-28 @ 01:21:57
Postat av: Caroline

Jag håller tummarna för dig och Bella idag! Jag är precis lika fäst vid min katt och klarar knappt av att tänka tanken att han en dag kommer att försvinna. Jag förstår inte hur jag ska klara det, precis som du inte förstår hur du ska klara dig utan Bella. Åh! <3 <3 <3

2013-06-28 @ 05:44:32
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Sara

<3 håller alla tummar o tår jag har att det inte är något allvarligt..

2013-06-28 @ 07:31:07
Postat av: Annelie

Åh gumman, jag vet ju så väl hur det känns. Hoppas att du och Bella haft en mysig natt (och att det inte alls är den sista såklart <3 )
Vi ses snart ❤❤❤

2013-06-28 @ 08:07:31
Postat av: Petra

Usch vad jobbigt : (

2013-06-28 @ 09:14:06
Postat av: Patrik

Jobbigt när bästa Bella inte mår bra. Förstår att det måste kännas extremt tungt, även om jag egentligen säkert inte ens kan föreställa mig hur det känns. Skickar i alla fall en STOR kram och håller alla tummar för att det går bra.

2013-06-28 @ 11:03:02
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Natalie

<3 Vet precis!! Massa styrkekramar!!

2013-06-28 @ 13:40:34
URL: http://nataliediana.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0