Att gå ifrån en svettig danssal med värme i hjärtat.

Idag gjorde jag nåt nytt. Eller rättare sagt, nåt gammalt. Typ. JAG BÖRJADE DANSA IGEN! Här! 
Ej att blanda ihop med den dansen jag utövar med showgruppen, det här är helt sångfritt.. 
(Ej att blanda ihop med det jag gjorde innan heller, iofs, det var bra längesen man gjorde detta!)
Vilket ju kan vara skönt, tänkte jag! Har verkligen saknat dansen i mitt liv! Jag har dansat hela
livet men slutade efter att ha stelopererat ryggen 1999. Jag dansade i ungefär ett år till efter det
men det blev för ansträngande så jag slutade. Nu, 13 år senare, är jag återigen på dansgolvet.
Haha, vilken dålig kondition jag har! Och min rygg! Och mitt hår!! Fan det är mycket som talar emot
en, visst kan jag jobba upp flåset (och börja ÄT, människa...), och jag skulle ju faktiskt kunna klara av att
vara lite psykiskt extrajävlastark och köra UTAN peruk, då slipper jag både att det känns som att
hjärnan ska koka och dö svettdöden, plus att jag inte behöver oroa mig för hur jag rör huvudet i
koreografierna. Ryggen kan jag ju inte göra så jättemycket åt, dock. Där är det bara att jobba utefter
sina förutsättningar. MEN JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD. Det var så jävla roligt, jag är sprudlande lycklig!!
Och det är ganska skönt att känna att man är det, speciellt då man samtidigt är så himla ledsen och
blir skitdåligt behandlad på annat håll sådär så att man mår så jääääääävla illa i varenda liten cell.
Ja, precis det här behövde jag just nu, precis det här, för att må bra.

Sen kommer nog träningsvärken göra det LITE jobbigare imorgon, men jag tar det. Det är SÅ värt det.

Måste skaffa:
Nya dansskor.
Hår som sitter fast på huvudet (alternativt: go without). Det korta är annars att föredra.
Gångjärn till ryggen.
 

That would be awesome.




 
  

Postat av: Maria

Vad härligt att få se ett glatt inlägg igen, du har varit så ledsen på sistone att man blir alldeles orolig. Jag röstar för att du vågar dansa utan, du kommer bli så mycket friare då!

Svar: Har fortfarande, trots snart 13 år med showgruppen, inte vågat träna utan, så att göra det redan i dansgruppen kanske är en alldeles för stor grej! ^^ Men vi får se. Det är nog för lite hår kvar iallafall, borde raka av det. Skulle gjort det i somras men allt blev ju upp&ner. Rakar jag av det nu har jag inget att fästa peruken i (med hårspännen, den sitter inte så bra), så valet är inte så lätt... : )
Så jäkla dumt att sånthär ska stå ivägen för en!
Ida

2013-09-12 @ 11:01:05
Postat av: S.

Yäy! Gud vad kul att höra! :)

2013-09-12 @ 18:30:10
URL: http://tuulia.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0