Ett stök.

Idag var planen att sy lite scenkläder! Till mig själv! Men så blev det inte, utan jag sydde en "halv" tyllkjol
till Jenny och sen sydde jag en del hos Hanna också, åt henne. Så, visst fick vi saker gjorda... men inte det
jag hade tänkt.. ^^ Jag har iallafall ledigt från jobbet denna vecka eftersom jag jobbade igen det redan i mars.
Skönt att kunna fokusera på showen och allt vad det innebär, det finns ju saker att göra ändå lixom! T.ex ska
vi vara några stycken nere i Bahcohallen kl 16 imorgon och börja ställa upp sisådär 700 stolar, det hade ju inte
funkat om jag hade slutat 19:10 här uppe i Romberga där jag bor. Nä, inte bra. Så nu kör vi 100% show.

Men... jag är ju inte så jättebra på att ta hand om mitt eget, jag menar hemma, och sådär. När diskade jag 
senast? När dammsög jag senast? Der finns typ inte ens kvadratdecimeter på min diskbänk som inte är gömd
under tallrikar och glas. SUCK, SUCK OCH ÅTER SUCK. Det är här det fallerar, här bakom min lägenhetsdörr.
Hur duktig jag än är med mitt hår, så är det här med hemmet fortfarande ett stort stort problem som jag aldrig
verkar lyckas ta tag i. Men jag är hoppfull, även där, trots att inte orken finns nu. Jag har typ slutat handla mat
för jag orkar inte diska för att kunna laga den. Hur bra? Nä, just det. MEN, jag tar det sen, tänker jag. Efter den
här showen, eller vadå? Jag borde göra det innan, för det är hemskt att ha det såhär. Och jag behöver må bättre
nu, jag behöver äta, jag behöver lugn och ro mellan allt slit. För FAN om det går ut över mitt hår igen. Fan, alltså.

Men jag ska. Jag ska. Som jag sagt tusen gånger, men jag ska.

Mår inte asbra i käken heller, känner jag. 
Men nu är det slut på gnället för det här inlägget. 
 
 


IMORSE: (eller ja runt lunch då, för er normala människor)

 
Mys på balkongen, medan jag hade tvättid. Vilket strålande väder!!
 

Postat av: Granntanten

Du kan städa efter showen, skit i det nu. =)

På lördag kommer vi, jag och hansominte. Ser fram emot det supermycket!

Svar: Weeee! Jag ser också fram emot det! :D
Ida

2014-04-22 @ 08:19:50
URL: http://granntanten.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0