Julsånger AB.

Sådärja, nu ska vi sammanfatta de senaste dagarna med lite bilder här då! 
(Fast jag borde sova om tio minuter...)

Fredags - luciafirande tillsammans med Vällingbys luciakandidater! Vi var ett gäng från showgruppen
som var där för att förstärka sången lite. Vi lussade på två gruppboenden/äldreboenden, på ena stället
körde vi två våningar plus privatsång inne hos en tant som inte kunde ta sig upp ur sängen. Då var det
flera av oss som blev riktig rörda och tårögda. ♥ Dagen avslutades med ett sista uppträdande på scenen
på torget i Vällingby centrum, där höll vi i både mikrofoner och ljus så det blev lite skakigt i handen! 
Och väldigt påklädda, under våra lucialinnen! Iallafall jag, som fryser så mycket jämt. Det var en riktigt
bra dag och jag är jätteglad att jag fick vara en del av det! 


                                                   Redo för utomhuset! ^^ Och här, efteråt:


Med finaste lillasyster! Önskar att jag också kunde locka håret, men nej, inte på syntetperuken inte... : ) 
Vi tog lite gruppbilder med hela gänget men eftersom vi inte vet om det är okej för alla kandidater att synas
på bild så kan jag inte lägga ut dem.. De här två bilderna med oss från kören, kommer från Erikas kamera:

 
Hoppas få knipa ett foto från själva "utomhusgigget" också, det hade varit fint att få med här! : ) 

Vi fick behålla de fina kransarna! De är ju färskvara, lixom... jag posade lite med min hemma och sen hängde
jag upp den i dörröppningen mellan hall och vardagsrum, där satt ju förra årets mistel-nål kvar.. : )

 
 
Igår var det lördag och självaste luciadagen, då var vi iväg och sjöng igen, fast denna gång "vanliga" julsånger
och platsen var Huddinge centrum! Det var premiär för oss att sjunga där, det gick bra trots att jag var lite
skeptisk till att det var UTOMHUS alla gånger. Vi ska dit nästa lördag igen. Hoppas det inte hinner bli 20
minusgrader tills dess... ^^

 
Det var många som kom fram och sa att det var bra, samt frågade om vi hade sången förinspelad eller om
vi hade mickar.. men nej nej, bara live-sång här minsann! Det tar vi som en mycket fin komplimang! : ) 
  
Idag var jag, Elin & Emelia och tittade på Street Feets julshow där systerdotter Maja var med i några nummer.
De är så braaa! Älskar att titta på deras shower. Och emo-Ida är tårögd typ all the time, först när de små små
kidsen dansar, de är så söta och små, åhåå, och sen när Maja dansar, då blir man ju stolt moster och rörd för
hon är så duktig, och sen när duktiga showgruppen dansar, för de är så bra, och jag vill också kunna böja
ryggen som innan jag stelopererade mig, och dansa mera, och sen de grupperna som gjorde de koreografier
som vi i vuxengruppen fått lära oss, då kunde man ju knappt sitta still. Måh! Braaaa show! Efteråt fikade vi
på Magnifik. Sedan stack jag, Emmy & Elli ut på landet och firade Karolina som fyller 30 år imorgon. Vi blev
bjudna på middag och fika, och vi hade en jättemysig kväll, de två timmarna gick riktigt fort!

Så det har varit tre fantastiskt bra dagar i rad. Då får man vara glad! : ) ♥
Godnatt!
  
 

Postat av: Anonym

Jag har typ 3 kassa mobilbilder å ngt filmklipp om du vill ha :)

Svar: Ja tack Anonym, det vore trevligt :D <3
Ida

2014-12-23 @ 14:03:40
Postat av: Vesna

Men vafan, jag fyllde i namn :p Aj, skicka ett mail så ska jag skicka det jag har :)
god jul. Hoppas du haft en fin julafton :)

2014-12-24 @ 19:54:36

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0