Kawrt-nee testar Promarkers!

KAN hända att jag fick en av de bästa julklapparna någonsin!!
Promarkers från Letraset, som jag velat ha hur jävla länge som helst!
Kunde ju aldrig någonsin drömma om ett bättre "startkit".. hehe.. ^^

 
Längtade hem efter jobbet för att få testa! Var inte så pigg på juldagsfestande ändå, p.g.a min trogna 
följeslagare Förkylning 2014, så väl hemma efter jobbet så körde jag ett par testrundor, efter att ha tittat
på lite youtube-tutorials. Kan säga att det var lite knepigt, de är vattnigare än jag trodde, och det var inte
lika lätt som det såg ut för hon på videon, att få färgerna att blandas/fade:a snyggt! Tycker det flöt ihop lite
mycket ibland, kanske ska låta det torka mer emellan, men har JAG nåt tålamod eller? Haha. 

 
Hoppsan, hon fick visst en alldeles för lång överarm, min färgläggningstjej, nåja... det gör inget. ^^


Titta, visst ser det ut lite som vattenfärger på vissa ställen?

Sådär blev hon, efter ett par överraskande "missöden", i ögonen så blev det lite jobbigt. Men för att vara min
"first run" så är jag ändå rätt nöjd... : ) (De vita detaljerna är en annan tjock penna.) Sen blev det en annan tjej!

 
Saknar lite schyssta konturpennor som inte suddas ut av promarkerpennorna, som de gjorde på bild 1..
På bild 2 ritade jag med spritpenna PÅ BAKSIDAN, så att det syntes igenom, och sedan färglagde jag på
"rätt" sida (det är specialpapper från Letraset som är lite blankare och som det inte blöder igenom på, när
man ritar på rätt sida ^^) så det inte blev något utsmet på konturerna. Dock så råkade jag börja med 
pennorna på baksidan, och blödde därmed igenom precis under "kronan", som ni ser, där blev det mörkt 
och en väldigt skarp kant, när jag skulle göra hudfärg/skugga. MÅH. Live and learn. 

Sen blev detaljerna inte så detaljrika p.g.a tjocka spritpennan, och ögonen inte heller så bra.. men det var
mest för att öva färgläggningen så det är ingen big deal! Men jag vill ju gärna ursäkta mig, som ni märker.
Hoppas jag snart lär mig få till det där, håret ser ju faktiskt inte heller riktigt klokt ut, inte alls som jag
förväntat mig. Hahaha. Var så jävla pepp på att färglägga när jag kom hem efter jobbet, trodde inte det 
skulle bli en sånhär utmaning. Men det var jättekul! Har redan märkt att det är lite fler färger, mörka,
som jag skulle vilja skaffa, det kommer bli en rejäl samling detta. Weeee! So happy!! : D 

 
Plus godis plus Cola. Oh yeah.

Nej nu blir det sängen. Klockan är 02:31. Godnaaaatt!
  

Postat av: johanna - Student i London

Men alltså hur duktig är inte du då??? så avis, jag vill också kunna rita!

Svar: Åh, tack Johanna, jag tyckte det var lite svårt och OCKSÅ väldigt kritisk till mina bilder att färglägga så det gick lite fort. Haha. Men tack, vad glad jag blir! : ) Ska försöka att inte vara så hård mot mig själv!
Ida

2014-12-26 @ 10:03:00
URL: http://tigermysig.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0