DIY

Uppföljning på temat Vingar! Nu har jag varit och köpt lite material till stommar!

   : ) 


 
Det kanske kan funka, vem vet? VI PROVAR!
 
 
So far måste jag säga att najtråden var lättast att forma iallafall! För att förstärka den måste jag kanske vira
den runt sig själv, men tror det kan bli bra ändå... om inte tyget till vingarna blir för tungt, men antingen blir
det tyll - och det väger ju ingentging - eller nån form av nylon. Om jag hittar. Men att vira om galgarna blev
lite svårt! ^^
  

Postat av: Patrik

Klart det funkar :) Går väl att mixa lite olika material för att få till det annars.

Morsan brukade göra lampskärmar när jag var liten. iofs med färdiga stommar, men i övrigt borde tillvägagångsättet funka på vingar också. Har för mig att hon använde tygband som hon strök lim på och lindade runt stålstommen. Sen gick det att sy fast tyget till skärmen i det lindande bandet. Men, det var länge sedan så inte säkert jag kommer ihåg rätt :)

Svar: Hmmm, good thinking..... jag hade tänkt köra limpistol och bara mörsa på skiten, det där med band lät iofs som om det skulle kunna bli snyggare... ^^ Det går bra här! Måste uppdatera lite! :D
Ida

2014-07-23 @ 18:08:28
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0