Oh this day of drama.

Picknick vid vattnet (...ån...) med lillasyster! 'TWAS HOT ALRITE! 

 
 

Söta, korkade måsbebisar som trillat ner från tak och skulle prompt stå mitt i gatan. Här fotade jag dagens
ANDRA försök att få in dem på "rätt" tomt (där de ramlat ner ifrån), måsföräldrar plus typ en ganska så arg
måssläkt attackerade och skrek från skyn, SUPERLÄSKIGT! Grannfarbror plus hans dotter hjälpte till att fösa
de små ungarna över på rätt sida, IGEN. Även Hanna hade varit ute ÄNNU en sväng och försökt rädda dem undan
bilister. Men. Plötsligt var en unge överkörd. Och senare såg Leo & Viggo den sista bli överkörd av en buss, 
från fönstret i lägenheten. De hade brutit ihop helt och grät och grät och grät. Alla räddningsaktioner i onödan.
Nu lär det iaf bli tyst på måsföräldrarna, sa grannen. Varje år, samma sak. SÅ sorgligt och orättvist, but that's
life.... : (  Uhu. Sorg. Och jag som är JÄTTERÄDD för just måsar. Sorg ändå. 


Efter att jag medverkat på Majas åttaårskalas med sexton spralliga kids som hade disco, så var det skönt
när det väl tog slut.. haha! Vilket ös! Popcorn överallt. Vi tog lite varmkorv i köket och lite snacks som var kvar.
Leo & Viggo kom över och berättade om den där sista fågelungen som dog framför deras ögon. Trauma....
Och på den här bilden sover Viggo i mamma Hannas famn... inte så liten längre.... ♥

                                  

Puss & godnatt, ska upp kl 8 så jag borde SOVA REDAN. Helgjobb. Båda dagarna. Som vanligt. NATTINATT. 
  


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0