and it's whistling

Mååhhh, jag vet fortfarande inte hur jag ska göra ikväll, men ekonomiskt så borde jag säga nej, stanna hemma,
GÖRA INGET. Har tusen kronor att leva på till nästa lön, och då ska kryssningen i helgen med i den summan.
Ja alltså inte själva resan, hytt + buss är betalt men det ska ju ätas och drickas och handlas... fan alltså.
Betalade nyss räkningarna och fick skjuta upp 2 st till nästa månad, annars hade jag haft precis NOLL.
Eller faktiskt ännu mindre än så. Minus 100, typ. Hållbart....

Ja men det här sög ju lite. Kiropraktorbesöken på 2x500:- fanns det ju inte riktigt utrymme för, känner jag.
Men de var ju välbehövliga.. : ( Var där igår igen men den fakturan kunde skjutas upp till efter nästa lön iallafall.
Det var ju bra. När skatten kommer så kan jag gå några fler gånger förhoppningsvis. Och inte behöva skära
ner asmycket på maten, som jag kommer behöva göra nu. Fan! Förra månaden var det också tight, pengarna
tog slut jättefort, men det var ju p.g.a show och sådär, man äter mycket ute (Donken och hämtsallader att äta
på plats) och diverse scenkläder och så vidare... Swosch!, sa det, och så var det nästan tomt på kontot med
alldeles för mycket månad kvar. Måh, flashbacks. Jag som tycker det har varit så skönt de senaste ca 2 åren
då jag kunnat handla mat och inte behövt gå hungrig som förut. Kunnat göra saker och inte ALLTID vara den som
säger "Jag har inte råd". Den människan har jag varit alldeles för mycket, redan.

Men jag har det ju rätt bra ändå.
Vill inte klaga, när världen ser ut som den gör.
Men det gör man ju ändå, för sån är man.
 
 

it's your heart
it's alive
it's pumping blood




Jag saknar att dansa så jävla mycket. 
 

En alldelesalldelesnyssbild. 
 
 

Postat av: Lilly

Så jobbigt när ekonomin inte går ihop. :(

2014-05-28 @ 22:11:06
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0