Känslor.

Hemma. Har inte varit hemma så mycket de senaste dagarna. Det känns i hela kroppen!
Igår jobbade jag mellan 10 och 19 och sen hann jag vara hemma i ungefär en timme, då tog jag en dusch,
packade, bytte till träningskläder o.s.v, sen begav jag mig till årets sista dansträning! Uhu! ♥ 

<Oj, ett telefonsamtal, fördröjning i bloggen! Och middag ska det ätas. Klockan är 23:23, har micrat lite soppa.>

Anyhow, EFTER dansträningen igår så gick jag direkt till stationen och tog tåget mot Stockholm. Begav mig
mot Nacka. Kom till ett hem där jag inte varit på länge, men där jag konstigt nog kände mig hemma så fort
jag klev innanför dörren. Den där svåra konstiga självklarheten. Klart jag skulle vara där. Just då, just inatt,
och just idag. Niklas farmor hade begravning idag, och att vara där för honom, var just självklart. Det var fint.

♥ 

Efter den fina stunden, med hans fina familj som jag saknar så, så åkte jag till stan och Niklas följde med, vi var
på Perukshopen där jag hämtade ut min andra peruk på senaste remissen. Sista, antar jag. Det känns läskigt.
Jag kämpar mot sjukdomen varje dag och önskar, hoppas, att jag inte står där en dag och MÅSTE be om remiss
igen, att jag MÅSTE dölja mitt huvud igen. Det blev en likadan som den jag har idag, den här långa röda saken.
Den är så len och fin nu när den är ny. Ska bara göra den till "jag" genom att tupera upp den bakpå hjässan... ^^

 

Och direkt när jag klev av tåget hem, så var det bara att handla, gå hem, byta om igen, plocka fram scenkläder,
och bege mig mot kvällens rep. Phew! Vilken lång dag. Nästan ingen sömn alls.
Hostan och förkylningen var bättre igår och har varit rätt okej idag också men nu på kvällen blev jag nästan
febrig, men det kan ju också ha att göra med att jag inte ätit på lääänge och den nästintill sömnlösa natten.
(sover sämst av alla i hela världen, borta) Stress och en saknad sångröst, allt tog nog plats och spelade in i
feberkänslan. Efter julkonsertsträningen (som jag mest SATT igenom) så repade vi lite snabbt till luciatåget
som blir av i Vällingby den 12:e december, och provade lucialinnen. Hihi. Åh vad lätt att öva finsång med den
HÄR halsen!? Imorgon blir det läkarbesök. Klockan 10:00, så gissa om jag borde sova redan.
Och äta den där soppan som jag lär få micra för tredje gången nu.. 

Nåja. Fin dag, allt som allt. Välbehövlig sömn coming up. I helgen borde jag iallafall få sovmorgon.
Man måste ta hand om sig. And spread some fucking love.
 
 

Postat av: Patrik

Ganska aktiv tjej :) På samma tid har jag typ kokat makaroner och hämtat posten….

Svar: Lite för aktiv. Den här kvällen och helgen blir dock lugn. Skööönt. Måste ta igen mig lite och bli lite frisk... : )
Ida

2014-11-28 @ 00:34:53
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0