Dag 1 utan frys.

Jag ska inte ljuga och säga att det var KOLSVART ute när jag slutade jobbet idag.
Men det var det allra allra mörkaste mörkblått. Ljus-svart, kan vi säga.
Uhu. Det var det inte förra veckan. Nu går det fort. Men rocktober är ändå
bra vacker, och en himla bra månad för då föddes jaaag! Tjohoo! : ) 

De var och kikade på frysen idag igen när jag var på jobbet. De ska skicka en
elektriker som ska komma och titta på den också. Varför vet jag inte. De undrar
om jag vill ha en lånefrys så länge, det kan tydligen ta lite drygt en vecka att få en
ny, och det verkar som att jag ska få en ny, antar jag...? First of all - VAR skulle jag
ställa den lånefrysen? ^^ Och sen så tror jag visserligen att jag klarar mig utan, det är
väl dock mitt bröd som kommer bli förstört, det hinner jag aldrig äta upp om jag inte
fryser in det och plockar upp några skivor då och då.. så, ja, det här är ju lite dumt,
men det kommer att ordna sig.

Har precis käkat mat, tog upp en av vårrullarna från frysen igår och tinade den i kylen,
och så gjorde jag lite wok + kokosmjölksgojs, nom nom. 

Och sen så glömde jag posta inlägget, som vanligt, på sisådär drygt en timme. Typiskt mig, ja.
Har precis varit ute med lite sopor / konservburkar / glasburkar. Prassel, klonk och klirr.

Oj nu glömde jag igen. Glömde även halva avsnittet B.B.T.
Glömmer mycket. Men det kommer ett avsnitt till nu. 
Och jag ska fixa té. Som jag inte ska glömma i micron.


Det var längesen jag var så sugen på Piggelin, som jag hade frysen full av igår,
men idag är frysen avstängd och all glass är hemma hos Hanna, uhuuuu! ^^

 
  

Postat av: Patrik

Ja, nu går det fort med hösten. Märkte också det idag när jag gick några kilometer i skogen på eftermiddagen. Det hade inte hunnit bli mörkt än, men det var ändå grått? inget ljus och inget mörker och ganska kylig luft. Men det är fint ute nu.

Tråkigt att bli utan frys… ska man bli det är det bäst att bli det när det är kallt som f-n ute så man kan lägga ut maten. Fast då kommer väl grävlingen och har fest.

Svar: Min mat hade varit trygg på inglasade balkongen! Så det hade varit mycket bättre om det hände i vinter istället! ^^
Ida

2014-10-07 @ 00:55:24
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0