Min 30-årsfest, resumé! ♥

Igår satt jag här hemma på golvet bland alla mina presenter, tog lite foton, och var så himla glad.
Jag hade världens bästa födelsedag och världens bästa fest i lördags. SÅ LYCKLIG! Jag tänkte
blogga igår men jag oooorkade inte. Jag var så himla trött efter nattens 4 timmar sömn efter festen,
och sen upp vid 9:30 för att åka och rodda/städa festlokalen. Nu gjorde väl iofs svåger Herman och
min bror Niclas det där med nedroddningen förstås, jag & Elin städade och röjde och var bra effektiva
I must say! TACK SNÄLLA NI FÖR HJÄLPEN! När vi hade lämnat nycklarna så åkte vi och lämnade lånade
saker, slängde sopor, lämnade alla mina presenter hemma i hallen, sen tog vi en välbehövlig Donkenlunch. 
SÅ HUNGRIGA. Själv hade jag inte lyckats få i mig mer än en liiiiiten banan på morgonen när jag vaknade..
..och jag var bakis typ hela dan. Men sådär överkomligt bakis, som det ändå är värt att vara efter att man
haft världens bästa 30-årsfest.. : )

Jag var så nojjig över festen innan, och drömde mardrömmar och var jättestressad. Som vanligt. Då hade 
jag ändå inte så värst mycket som skulle göras innan festen, jag bara blir sådär ändå!! Fick känslan av att
det skulle sluta med att det inte kom så många, eller att folk skulle ha tråkigt, och sådär. Som tur var hade
jag fel! Syster Åsa ringde mig samma morgon och berättade att hon, som present till mig, tillsammans med
Elin & Niclas, hade fixat en massa mat till min fest! Jag som inte hade råd att bjuda på något, kunde nu ha
fest med en hel buffé med god mat! SÅ LYXIGT! Jag är så himla tacksam över det, och det förgyllde verkligen
kvällen! Och vi fixade en jättegod välkomstbål i Hannas stora champagnekyl, a.k.a "Dopfunten" (ja, på riktigt,
det är världens största finaste skål som Molly även döptes i förra året!) ^^ Sen hade jag Hermans ("vårt", som
vi brukar ha när vi giggar med Sisters)
PA med ljusrigg och backdrop och allting, så det blev verkligen bra
stämning! Elin och jag hade planerat att köra våra två medleyn om vi fick feeling, och vi hoppades att kanske
någon annan också skulle vilja riva av en låt lite spontant sådär!

Viken överraskning jag fick när Marcus äntrade "scenen", och höll först och främst ett fint tal som jag blev 
helt rörd av, sedan började han sjunga en fin låt till mig! OCH SEN till refrängen så fylldes scenen av alla
mina fina sångfågelkompisar som var där, och så sjöng de med allihopa och gjorde koreografi och allt,
och delade upp verser, och jag ba VAFAAAAN!!! ♥ Vilken grym överraskning, NÄR hade de planerat in detta
lixom, jag hade iiingen aning!? Jag satt helt tagen och bara log så käken gjorde ont (och fick verkligen kämpa
för att hålla tillbaka tårarna, i förstör-inte-sminket-syfte - och det är riktigt bra jobbat för ett emo som jag!),
och var så himla rörd och glad! Marcus sträckte fram handen och bjöd upp mig och så gjorde vi den lilla
pardanskoreografin (som vi körde på ett av numrena på showen i våras), mitt under låten de sjöng för mig,
vilken grej alltså. Sen avslutades det med "Ja må hon leva" från alla som var där. Vi var nog exakt 40 personer,
tror jag. Sjukt bra. Och Mia hade fixat en rolig frågesport med tema "1984", så vi blev indelade i sex stycken
lag, med varsin blyertspenna och tävlingsandan framme! ^^  Jag var ju inte så gammal detta år, hehe, jag var
ju bara två månader när året SLUTADE, så jag var väl kanske ingen expert... men ändå... ; ) Roligt var det!

Sedan blev det lite mer ös, Elin & jag körde våra medleyn - som tillsammans utgör nästan 50 minuter musik,
massor av dans, och ju senare det blev, desto fler fick feeling och ville gå upp och sjunga lite låtar. Till både
backtracks och originalmusiken, ba' köööör! : ) Vi var fem stycken som höll ut ända till klockan 4 och partajade,
men sen var det dags att åka hem, jag åkte med Oskar. Jag hade det så himla bra och jag är så glad att alla var
där för att dela min dag, vilka fina vänner och vilken fin familj jag har! ♥ Det verkade som att alla hade en bra
kväll och det är det viktigaste!

De få bilder jag tog under kvällen, med min kassa kamera som endast kan spara tio kort i taget, cirka -
och dessutom bara från den sista timmen när vi var fem stycken kvar bara... ^^;

              

                           
                                         Toilet selfie!! Now who's a sober girl? NOT ME!! :D 


Lånebilder som dykt upp på Facebook, so far;

              
              
                             Haha, kolla vilken HELT TAGEN tjej som får surpriseframträdande! :D
 
 
Jag fick massor av fina presenter också, ett par av dem öppnade jag på plats för att jag "var tvungen" ^^,
men resten satt jag, som sagt, på golvet i köket med igår och njöt... Mmmys! Något trevligt ska man väl få ha
dagen efter också.. Marcus & Emilia gav mig en lite annorlunda present, närmare bestämt sju presenter som
ska öppnas en varje dag från igår och framåt. KUVL! En hel veckas presenter! Vilken rolig idé!  

Nu ska vi se om jag kan slänga upp lite bilder på det jag fick. Groupshot!! :


Och nu går vi lite närmre..... 

 
Fin tavla som systerdotter Maja gjort till mig! Och här kommer ytterligare en grym tavla som jag fick, först 
det snygga kuvertet med alla namn på de som var med och gav......

             

And then!!! :

             
             
                                      (Riktigt ful gammal bild men det låtsas vi inte om! ^^)

OCH GISSA om jag blev glad, jag som önskade mig tatueringspengar!! Fick pengar från fler människor och
har nu ett schysst startkapital på 5.100 kronor (tror jag, om jag lyckades räkna rätt på tavlan)! HURRAAAAA!!
Äntligen äntligen kan jag få göra min tjej som jag velat ha i fyra år!!! Tack underbara ni som gör det möjligt! ♥ ♥
Lyckan är enorm! Nu kommer jag lite indirekt bära med mig er alla på armen, sen.. : ) 



Nästa asgrymma present, där Hanna & Oskar tänkt lite lika, och det är alltså så att vi kommer allihopa att
åka till Göteborg i vår och gå på ALCAZARSHOWEN!!! Aaaaahhh!!! Fy faaaan vad roligt!!!! :D Grym present!
(Tavlan från Oskar, kortet från Hanna & c:o)
 
 
 Superfina kort, mer pengar som sagt, vinflaskor, värsta ögonkitet (till mina linser och glasögon m.m.),
en nostalgi-godiskaktus, fina skålar, mys-kit med temugg, te, ljus, mer godis, blommor, presentkort m.m!
Plus fint löshår från Eve som jag inte fick med på bilden för det hade jag redan packat upp i badrummet och
känt lite på... : ) Och maten såklart! Jag är superglad över alla presenter jag fått, och mest av allt över hur fin
min kväll blev. I fucking love you all.

Just det, den här roliga tigern fick jag på förmiddagen i present från Daniel, den serverade jag vatten i på festen!
Hihihi! ^^

                                            
 

  

Postat av: Patrik

Kul att det blev en riktigt lyckad födelsedag och fest :)

Svar: Det blev det verkligen, jag är så glad <3
Ida

2014-10-20 @ 21:31:57
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Lilly

Fiffig ide det där med tavlorna. :o Speciellt pengatavlan.

Svar: Ja den var ju heeelt fantastisk! :D
Ida

2014-10-21 @ 06:58:45
URL: http://saxros.se
Postat av: Granntanten

Jag ligger några dagar efter i bloggläsandet, men så glad jag blir att se att du hade en toppenfest!

Svar: Det hade jag verkligen <3
Ida

2014-10-21 @ 08:39:24
URL: http://granntanten.wordpress.com
Postat av: Angelica

Åh, grattis! :D

Svar: Tack :D
Ida

2014-10-22 @ 11:53:36
URL: http://angelchanelle.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0