Make it work.

Idag hade jag en ledig dag! Woop woop! HELT ledig! Så jag tog mig till Västerås med tåget
runt 12-snåret. Det började inte så jättebra, jag kände mig stressad, av ingen anledning alls,
och så fick jag ont i huvudet, och så fick jag lite såhär små panikångestattacker som jag
brukar få, men de brukar funka rätt bra att dölja.. fick feberkänslor och frös. Kände mig 
ensam, fastän jag VALT att åka iväg ensam. Tågets avgång blev försenad en kvart, p.g.a
ett polisingripande på tåget. Så det kom när det skulle, till perrongen i Enköping, men det
stod stilla på perrongen länge innan det åkte. 

Hittade väl inte det där PERFEKTA PLAGGET till sista set, och tygaffären jag slutligen hittade
var STÄNGD.. Men men, hittade två tröjor varav den ena EVENTUELLT går att använda till
sista set, antingen som den är - fast lite pimpad, eller typ omsydd. Sen letade jag efter 
Make Up Store TVÅ GÅNGER längs samma gata men jag hittade det inte, det kanske har
flyttat? T.o.m folk jag frågade pekade dit där jag redan letat. Hmm. Och där går jag, ensam i en
stad där jag inte riktigt orienterar mig jättebra, utan navigeringssystem (läs: utan smartphone).
Nåja. Kom iallafall ihåg att köpa ny eyeliner, köpte två på en gång just to be sure. Och Apoteket
kom jag ihåg också, och det var ju nästan viktigast av allt, med tanke på att jag behöver nya 
piller imorgon bitti. Yes! Bra jobbat! Trots jävlig huvudvärk, feberkänslor och tårar i ögonen.
Buähä. Åt lite på Donken, och sen hade jag inga fler ärenden så jag gick till tåget för tidigt,
tänkte att det är ju kanske okej att sitta en liten stund och vänta ändå. 

MEN. Tåget var försenat, såg jag. Så, jag kom dit en halvtimme innan det skulle gå. Och det
var försenat en halvtimme. EN TIMME VÄNTAN! Åhneeej, och jag som bara ville hem så fort
som möjligt med mitt dumma mående! Missade en buss som jag kunde tagit istället, så himla
dålig timing, och med tanke på att det är röd dag så gick det inte så många bussar/tåg.
Nästa buss skulle gå så att den kom samtidigt till Enköping, som tåget, så jag väntade ändå.
Köpte biljett. Tåget blev ytterligare tio minuter försenat, ropade de ut. Mååhh.. Så, jag satt i
en timme och tio minuter och väntade på ett tåg som jag skulle sitta på i TRETTON minuter.
En endaste hållplats, lixom. Och jag hade inget bättre alternativ. Suck. Vad värdelöst.

När jag kom hem så gick jag först och handlade, sedan slocknade jag i soffan hemma.
Dumma dumma jävla huvudvärk. Känner fortfarande av den men inte lika mycket. Hela dagen,
precis som vanligt. Jag HATAR när det blir sådär, inget biter på det. Varken vatten, tabletter
eller sömn. Oh well, tillslut orkade jag laga middag också, supergott med lax och potatis,
dill- och citronsås, broccoli, och ett gott bubbelvatten. Nom nom.

                          
 

 
Så pass långt att det gick att göra en knut! Där ser man! Men håret i nacken trillar ut och får fästas
med hårspännen. Förstås. Men snart så! : ) Frisyr till showen är dock ett STORT FRÅGETECKEN...
 

Postat av: Lilly

Du kommer säkert på något så klyftig som du är. ;) Åh, jag glädjs så över ditt hår tillsammans med dig. :D Så kul att man får följa den utvecklingen här. :D

Svar: Tack, det är befriande att kunna skriva om det ; )
Ida

2015-04-04 @ 10:09:35
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Postat av: Lilly

Kan jag tänka mig. ^^

2015-04-08 @ 20:38:20
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0