Juvlafton 2015

Annandagen är här, och jag har jobbat mellan 11 och 17. Det är en ganska lagom lång dag. :)
Inte mycket folk i butiken dock så det var lite trist. Handlade lite på Ica efteråt och nu håller jag på
att tina köttfärs till någon typ av tacos, I guess! (plus dansar runt ala Musical of Ida)

Skulle betala räkningarna nyss - i tid för en gångs skull, typ - men då ville inte internetbanken samarbeta,
så jag får väl prova igen senare eller imorgon. Typiskt! 

Här kommer lite bilder från julafton! ♥

 
Hälsade på hos pappa med julblomma och choklad. Han hade en ganska bra och pratglad dag, iallafall efter
att jag matat honom med lite choklad! :) Vad skönt. Jag har väldigt svårt att hälsa på honom oftast, eftersom
det är tungt att se honom såhär, och han kan vara arg eller inte prata alls, inte känna igen oss.. Så jag är glad
att det var en bra dag, att han (kanske) kände igen mig, och att han kunde/ville prata. ♥

Vid 14:30 hämtade Herman mig och sedan Hanna, för julfirande hemma hos dem. Vi förberedde all mat och 
donade, sen kom Annelie, Micke & barnen också! 

 
(.....mitt i bloggandet av de här bilderna fixade jag middag, åt den, och tog dessutom ett bad. Let's continue!)

 
Sen var det dags för lite lek - för oss vuxna! Vi testade på "Julklappsspelet" som går ut på att alla vuxna köper
ca 2-3 (jag köpte 4) julklappar för en bestämd summa. Vi hade valt 100:- per person. Fördelat hur man vill
på paketen. Sedan spelar man tärning om paketen, på 1 och 6 får man plocka upp ett paket från bordet.
Fortsätt tills alla paket är slut! (Jag var den enda UTAN paket när det inträffade, hahaha!) Sedan kan man
alltså öppna paketen, men vi valde att INTE göra det, för att sedan gå in i rond 2 - där man på 1 och 6 får
STJÄLA paket från de andra runt bordet. Så länge man inte stjäl någons sista paket - ingen ska bli utan.  
Jag lyckades komma in i game:t, och det var SÅ roligt, nästan lite hetsigt, då sista ronden går på TID, och 
det var bara en av oss som visste hur mycket tid det var (vi hade alarm ställt på 10 minuter), och det var så
himla kul när vissa paket blev favoriserade och skickades runt och runt fastän ingen visste vad som var i
egentligen! Haha! Det här blir lätt en ny tradition! ♥ Sen när tiden tog slut så öppnade vi våra paket och jag 
kammade hem en jättefin lykta, samt sugrör med mustascher. Det fanns verkligen en hel del roliga & tokiga
paket i högen!! ^^
 

 
                     Like a sir!!                                                                     Höööörde jag hotshots? 

                           
 
Och här är det jag fick under julklappsutdelningen vid granen - Bubbel och "Fluffy Towels"-doftpryl från Oskar,
block & bästa pennorna, samt ett "massageljus" som luktar jättegott, OCH en Nemojulkula med choklad i, från
Annelie & familj, presentkort på Panduro (fler pennor, yay!) från Elin & familj, och sen har jag även fått gåvobevis
från Unicef, från både Hanna, Oskar, Annelie & Marcus. Och det är ju en så himla himla fin present! Förra året
köpte jag det till mina systrar men i år tog pengarna slut, fast eftersom jag är världsförälder (månadsgivare)
hos Unicef sedan i somras så känns det ändå okej. ♥ 

                                       
 
 
Klockan 02:40 åkte vi hemåt, och jag somnade ungefär två timmar senare. Hahaha. 
Tack Furin för att vi fick fira hos er och puss & kram till alla ni andra! ♥
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0