Att jag har mage!

Först; jobba 11-17. Sedan; direkt till studion för att sjunga lite mer. Ahhh here we go again. 
Lite Maxmiddag på det, hemma ca 22:30. Zzzz... Även imorgon efter jobbet (dvs 19:30) kör vi lite till.
Jag är så trött. Det här är en rolig men tuff period. Mycket stress och skit. Lär ju somna på jobbet
imorgon med. Ja på lunchen alltså. Inget annat. ; ) 
 

Och på tal om lunch så är min mage så jävla stor hela tiden, jag ser skapligt gravid ut. Nästan hela tiden.
Det är ju överkomligt på morgonen, men så fort man börjar äta lite frukost, och sedan lunch, ALLTSÅ IDAG
EFTER LUNCHEN PÅ JOBBET, jag hade dubblerat min storlek ungefär. - "När kommer trillingarna?" Lite så!
Vad faaan är det frågan om? Lunchen jag åt idag bestod dessutom av PYTTELITE köttfärssås, mjölkfritt då
jag lagat med oatly-fraiche, lök slutade jag ha i för jääääättelängesesan, och till det hade jag inte ens pasta
utan GLASNUDLAR som jag brukar, så inget gluten heller. Och en halv avokado till det. Och ändå. BLAFF.
Största ballongmagen there is.
 
 
Ja men kolla, det här är innan jag ens börjat äta. TYP INGEN MAT ALLS JU.  (Och sen ba "stjärna vs kärna") ^^


Jag försökte ta en smygbild på min mage men jag hade inte tid att smyga in till en av provhytterna och göra
det obemärkt. Inget man står och gör inför kunder lixom.. ; ) Annars kommer ni ju aldrig  tro mig om jag inte
bevisar det! Ska se om jag hittar en gammal bild förresten, har ju fotat det förut...

AHA!!

 
Nå, är inte det här en ypperlig "pregnant-look-a-like"?! Mahh. Bild från juni dock. 
MEN ÄNDÅ. SÅHÄR HAR VI DET FROM TIME TO TIME.

Nu ska vi se om jag kan somna utan tablett. Det vore ju trevligt. För jag har inte tagit någon.
 

Postat av: Micke

Ojoj det låter som en stressmage! Är man orolig över nåt så påverkar det ju också. Försök hitta lugnet.. det försöker jag :P

Svar: I know..... : ) Lättare sagt än gjort. Det har varit så i många år!
Ida

2015-03-23 @ 01:06:13
Postat av: Jenna Katrin Nanny Luminaire

Haha, I know the feeling! Sväller upp och ser gravid ut på grund av laktos, men slipper stora bekymmer som vegan. Det är ju dock väääldigt drygt att svälla upp sådär, mätte mig en gång och jag gick från midja 70 cm till 100 cm. Uff!

Svar: Ibland är det sinnessjukt! Jag plockade bort mjölk i slutet av sommaren och kör med sojamjölk i kaffet osv. Försöker undvika gluten rätt ofta också. Den här dagen hade jag knappt ätit nånting men blev ÄNDÅ sådär. Så störigt!! ^^
Ida

2015-03-24 @ 20:18:26
URL: http://jennaluminaire.blogg.se/
Postat av: L

har hört att det kan bero på att magen har svårt att bryta ner maten när man har magkatarr. så vissa rekommenderar enzymer som underlättar nedbrytningen. Har dock inte provat själv så vet inte om det fungerar. väldigt väldigt jobbigt är det i alla fall :/

Svar: Är det något man kan ta som tillskott, eller...? : )
Ida

2015-03-27 @ 15:43:30
Postat av: Caroline

Sedan 1,5 år tillbaka blir jag sådan hela tiden, trots att jag uteslutit laktos, mjölk, gluten, spannmål. Jag fick börja köpa för stora kläder för att kunna äta över huvud taget i somras. Sådär roligt.

Svar: Näeh, inte roligt alls faktiskt! Buuu på det!
Ida

2015-03-29 @ 11:45:35
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: L

jaa precis det är det :)

2015-03-30 @ 10:54:15

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0