Ett nytt zette.

Å den här dagen då! Upp tidigt på sin lediga dag och allt. Gick till Oskar kl 9:38 för att bila ner till
lasarettet! (med Hanna också) Familjedag på Gyn! Alla ska med! Alla ska titta! Haha, nejdå.. men jo,
alltså, dit skulle jag, för att diskutera nytt preventivmedel. Jag får nämligen inte käka p-piller längre,
som jag gjort i halva mitt liv (på riktigt), för att jag har ett äckligt högt blodtryck. Fantastiskt. 
Pratade lite, tog blodtryck, oj oj oj, prata lite mer, ett tag visste de inte riktigt vad de skulle göra med
mig, men efter lite överläggning med kollegorna så slutade det med Cerazette. Som alltså är ett s.k.
"minipiller". Som alltså passar mig, som har sjukt dåliga förutsättningar rent kroppsligt med blodtrycket
och ärftlig cancer och hela baletten. Så det som händer nu är att jag antingen blir av med min mens
helt - Tjohoo! - eller att jag typ kommer blöda konstant i ett halvår - Boohoo.
Det ska bli en spännande tid.... Starting tomorrow.

Fick alltså även börja akutmedicinera för blodtrycket igen då. Great. *stor bitter upptumme*
Alltså det är ju bra att få veta det, jag gjorde det ju förut, men nu är det alltså dags igen, och remiss
skrevs till min husläkarmottagning för bättre koll, täta besök, gärna en såndär 24-timmarsundersökning 
igen. Usch, den var ju riktigt jävlig! VRRRR hela dagen. Men man måste ju ta hand om kroppen.... ♥

Efter det angenäma besöket så blev det kaffe och mack-fika på Tammerfors, sedan en sväng på stan,
hämta ut alla nya grejer på Apoteket, och sedan åkte vi till Coop och köpte med lite sallad, som vi käkade
i solen vid Oskar & c:o's kolonilott. Mys! Fast jag fryser jämt, de andra satt där i linne & shorts, men jag...
...jag är lite som vanligt. Sen fick jag gå hem och VILA för min djävulshuvudvärk som jag fick vid tiotiden
gick aldrig över! Inte heller efter ÄNNU FLER tabletter och vatten och sömn gick den över, så jag vilade
ännu mer, och sen kom jag till kören lite senare ikväll. Kom vid åttasnåret, och fick vara med och sjunga
rock, och t.o.m dansa lite smått! Ooh. Fint.

Och imorgon har det planerats in sushilunch (sushifrukost?). ^^ Blir bra det där. 
 
 
 
 Och här hemma framför kameran ba:

                 

                    Glad för hårtestar som busigt sticker ut ur "frisyren" - jag har längtat hela livet.

               
   
                       Inte fullt lika glad för PRICKEN som är kvar nu såhär över en månad senare,
                             den där "undergroundfinnen" som jag fick av scensminket. Hahaha!

            
 

Postat av: Lilly

Finns inget bättre än sushilunch. <3

2015-05-29 @ 11:29:25
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag fick också Cerazette när "vanliga" p-piller gav mig högt blodtryck. Fick helt normalt blodtryck när jag bytte plus hade inte mens under hela tiden. Bara ngn liten blödning när jag glömt ett par piller. Sjukt skönt men också lite knasigt då man aldrig riktigt kan veta om man blir gravid.

Svar: Jag vet inte om jag fått det av dem, vi har det i familjen, jag har haft det några gånger förut också - MEN, det kan ju iallafall inte bli sämre ; ) Medicinerar mot blodtrycket igen. Tack för att du delade med dig av din erfarenhet! Jag ser fram emot att se vad det här kan göra för mig... : )
Ida

2015-05-30 @ 00:02:34
Postat av: Maria

Hade också problem med blodtrycket och fick Cerazette utskrivet för många år sen. Hade småblödningar typ halvkonstant i ett halvår-år nästan :-( MEN jag höll ut och efter det hade jag ALDRIG mens och mådde tiptop! :-D Älskar Cerazette! :-)

Svar: Ja, jag får väl förbereda mig på det värsta, men jag har hört mycket bra om dem också! Och nu ifrån dig också! Tack för att du delade med dig av din erfarenhet! :D Tjohoo!
Ida

2015-05-30 @ 09:12:27

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0