NEW HAAAAIR aaahhhh

ÄR JAG SÅ UPPTAGEN med att vara arbetslös att jag inte har tid att blogga? VERKAR SÅ!
Nämen så här ser läget ut; första veckan, galet trött, lite jobbsök, var på Arbetsförmedlingen, 
sökte a-kassa, begärde arbetsgivarintyg (hur går det för dem?, ingen har svarat ens, oväntat?),
begärde utdrag ur belastningsregistret via Polisen eftersom det är några skolor som vill ha mig 
på vikarielista osv. Mötet med illustratören blev framskjutet pga sjukdomsfall i hans familj så
jag väntar på ett nytt tillfälle som kan passa. Har varit i Stockholm och hängt med Niklas & Philip,
ritat, kollat film, ätit mat, shoppat (eh, blivit shoppad TILL?) och sådär. Sommarvärmen har kommit
tillbaka litegrann, har suttit i bikini på balkongen med svettats och idag behövdes ingen jacka, weee!
Frusna Ida blev jätteglad! Och idag firade vi Herman som fyller 40 år, med litet överraskningskalas
när han kom hem efter jobbet. På lördag har han sin fest, det ska bli superkul!  

Och idag hände nåt stort! ÄNTLIGEN! Jag var vaken ungefär halva natten inatt och ba "NU GÖR JAG DET".
Stod framför spegeln och fipplade jättelänge. Kunde inte somna förrän efter 4 och sen så vaknade jag igen
vid 5 men gick ändå upp vid 10, hörde av mig till lillasyster och ba "HJÄLP MIG!". Och så kom hon över,
fick käka frukost, plugga lite, och så tog vi fram rakapparaten och ba..... TADAAAA! 

 
ALLTSÅ den ÅNGESTEN jag hade innan, när jag stod med saxen i handen och skulle klippa av den där
hårtofsen, med hår som växt i TVÅ ÅR, kämpat kämpat. Jag pngrade nig nästan. Var nära tårarna, men 
VAFAN, ända sedan jag hade rakat på sidorna och den där långa tofsen (löshåret, som det var då) för 
TVÅ ÅR sedan så har jag tänkt att när MITT HÅR blir sådär långt så gör jag det igen. Och nu var det den
dagen, uppenbarligen. Men det kändes ändå tveksamt. Men så gjorde vi det. Klipp klipp, buzz buzz.
Och jag är jätteglad för nu känns jag lite mer som mig själv igen, lite coolare - men jag kan slänga över
håret på andra sidan så syns det typ inte, perfekt! Har alltså bara rakat ena sidan, och inte lika långt bak
som senast. Huuuu vad läskigt. Tänk om man ångrar sig lixom. Efter den här kampen, HÅR är ju lixom
ett jättekänsligt ämne för mig. Men jag är glad. :D Glad och stolt! 


Åker till Stockholm imorgon igen, tror vi på badväder eller? Nja, vi får väl se... har inte badat utomhus än
förutom de där bassängbaden i mitten av semestern.. ^^ Buuuuv! (eller ja de var ju jävligt nice förstås) 


My hair is all like *fras fras fras* 

hihihi

:) 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0