Lördags-Kawrt.

Den här morgonen. Alltså. Hade ont i magen inatt och hade svårt att sova, vaknade mycket och var orolig
inuti. Hade haft en bra fredagskväll med Hanna & Oskar, oxfilé och bubbel, inget fel aaaalls! Okej det var väl
lite p.g.a maten (lök, paprika, BUBBEL) som min mage blev lite orolig, men men... nåja, dålig sömn, inte så
ovanligt.. vid 9-tiden imorse när jag stod och sminkade mig inför jobbet så ringde det på dörren. Utanför stod
en polisman med ett block i handen och då får man ju genast en obra känsla. Han berättade att det varit en
skjutning på gården tidigt på morgonen, vid 04:45, och frågade om vi i huset hade hört något. FY SÅ HIMLA
OBEHAGLIGT. Jag kan inte minnas att jag vaknat utav något, förut min oroliga sömn bara. Som tur var inte
av någon smäll, (eller fyra som det verkade ha varit?!) - jag är ju paranoid redan som det ÄR lixom.. Så nej,
jag hade inte hört något. När jag gick till jobbet var hela gården avspärrad med såndär polistejp. Fick huka
mig under den när jag skulle förbi. Det kändes overkligt. HÄR, lixom. Utanför mitt lugna trygga hem.

Det här rör ju inte mig alls egentligen men man får en stor otrygg underlig känsla.
Personen hade blivit skjuten i låret. Så, inget mord, men de utreder saken som mordförsök.

Och här har jag problem med att det är KALLT i lägenheten lixom.
Vilket ju är ett problem för MIG, men det är ganska litet om man nu ska jämföra....

 
Sedan jobbade jag i 8 timmar och det var ganska bra drag i butiken. Stod ensam ganska mycket i kassan, 
men jag tycker att jag faktiskt rockade det rätt bra ändå. Lite lugnare inuti trots morgonen. Hade nog gärna
blivit avlöst lite då och då för att vila ögonen och torktumlarhjärnan lite från kassaapparaten och allt. Men men.

Imorgon efter jobbet (om jag orkar) är jag tillfrågad om bio, med Bea & Mathias. Hoppas jag orkar, jag vill ju
gärna se Ove-filmen. Älskade boken som jag läste, för, vad blir det nu, snart två år sedan, typ? 
Den började visst lite sent, så vi får se, hur det känns imorgon. 

Klockan slår strax midnatt så jag säger väl godnatt då. Tar ett piller och hoppas på sömn!
(Saknar mina Imovan som man faktiskt blev ATTACKTRÖTT av, de här hjälper ju föga.. egentligen... - Circadin.)

 Okej okej, bilder från igår, först! ♥

(jaha nu får jag göra OM för alla försvann, heja nätet....)


                        TRE sorters potatis!

                                    TRE sorters mjölk! Från vänster; jag, Oskar, Hanna!
       Och Oskar skummade min soyamjölk till perfektion, didn't even know that was possible. ♥


 

Postat av: Lilly

Man ska aldrig jämföra problem sägs det....

2016-01-10 @ 11:59:25
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0